FANDOM

.Bridgit Claire Mendler (ur. 18 grudnia 1992) – amerykańska aktorka i piosenkarka. Karierę rozpoczęła w 2006 roku. Znana z roli Teddy Duncan w sitcomie Good Luck , Charlie (pol.Powodzenia Charlie) emitowanym przez Disney Channel. Wystąpiła w serialu Czarodzieje z Waverly Place jako Julia Van Heusen – dziewczyna Justina Russo. Pojawiła się również w jednym z epizodów Jonas. Wystąpiła w produkcji Disney'a Lemonade Mouth (pol. Lemoniada Gada).

ŻYCIE I KARIERAEdytuj

Bridgit urodziła się w Waszyngtonie, (Stany Zjednoczone), skąd w wieku ośmiu lat, wraz z rodziną, przeniosła się do San Francisco, (obszar Mill Valley). Tam też po raz pierwszy wyraziła zainteresowanie i chęć zostania artystką – aktorką, piosenkarką.                                                           
Bridgit Mendler

Mając niespełna 12 lat otrzymała pierwszą rolę. Dwa lata pózniej podpisała pierwszy kontrakt. Coraz czynniej udzielała się na scenie Los Angeles, co zaowocowało kilkoma małymi występami młodej piosenkarki oraz pierwszą rolą – w mydlanej operze – General Hospital.

W 2008 r. Mendler zagrała rolę Kristen Gregory w filmie The Clique . W 2009 r. odegrała Penny – miłość Nicka Jonasa, w premierowym odcinku serialu Jonas. W tym samym roku, u boku Lindsay Lohan zagrała w filmie Labor Pains.

Artystka ma również na swoim koncie siedem gościnnych epizodów w Czarodziejach z Waverly Place, gdzie wcieliła się w rolę Julii Van Heusen, wampirzycy, w której zakochuje się Justin Russo (David Henrie). Obecnie odgrywa jedną z głownych ról serialu Powodzenia, Charlie!, który miał swoją premierę 4 kwietnia 2010 roku (Stany Zjednoczone), 5 czerwca 2010 – Polska. W jej filmografii znajdziemy też informacje o występach w Dzieciaki z High School Musical (jako Pamela Jones ) oraz w Alvin i wiewiórki (jako Becca Kingston).

Bridgit Mendler jako piosenkarka nagrała kilka utworów dla stacji Disney Channel. Najbardziej znany jest ’’Hang In There Baby’’ – intro do Powodzenia, Charlie!. Udzieliła również swojego wokalu do nagrania coveru kawałka ’’When She Loved Me’’ (Toy Story 2), który trafił na płytę Disney Mania 7. Również jej autorstwa jest piosenka do filmu Dzwoneczek i uczynne wróżki, zatytułowana "How to Believe". Można także odsłuchać piosenki pt. "This is my Paradise", którą nagrała do filmu "Cziłała z Beverly Hills 2".

Zagrała też w filmie "Lemonade Mouth" jako Olivia