FANDOM

Amy B. Duncan - (z domu Blankenhooper ) jest matką PJ, Teddy, Gabe, Charlie i Toby oraz żoną
Emea glc img char amy 011
Boba. Pracuje jako pielęgniarka w szpitalu i stara się pogodzić pracę i opiekę nad dziećmi. Jest wyrozumiałą i dobrą matką, która kocha swoje dzieci i robi wszystko, co możliwe, aby zawsze mieć dla nich czas. Amy jest pracowita i wykonuje wszystkie swoje obowiązki. Po narodzinach Charlie i powrocie do pracy Amy ze swoim mężem prosi PJ, Tedy i Gabe o pomoc w opiece nad młodszą siostrą. Kiedyś była poetą, maskotką i Chellederką w szkole średniej. Często wspomina swoją kadencję w Southwest Denver Community College. Zawsze marzyła by wystąpić w telewizji. Próbuje być dobra we wszystkim co robi. Poza tym chroni swoje pociechy i gotuje im smaczne (co nie do końca jej wychodzi) obiady. Jest też odważną kobietą, kiedy trzeba broni swoje dzieci i zawsze jest im w stanie pomóc. Gdy Duncanowie postanawiają spędzić święta u dziadków w Palm Springs Amy podejmuje błędną decyzję aby rozdzielić się z rodziną z powodu zrezygnowania z lotu przez jej najstarszą córkę Teddy, która chce zdobyć bilet na wakacje na co Amy nie wyraziła zgody. Do świąt zostało zaledwie trzy dni w ciągu których wraz z córką wykorzystują wszystkie dostępne środki transportu w tym : samochód, autobus i rower, aby udało im się spędzić świąteczny czas z najbliższymi. Gdy wkrótce Amy i Teddy witają się z rodziną Amy wraz z Bobem oznajmiają że będą mieć piąte dziecko. Wkrótce (już po terminie) na świat przychodzi śliczny chłopczyk o imieniu Toby. Urodził się 8 dni później niż powinien w ciężarówce z lodami. Urodził się także w urodziny starszej siostry Charlie. W pierwsze Święta Bożego Narodzenia Toby'ego Amy oraz mama Boba kłócą się, która ma zaśpiewać ,,Sprzątnij kąty, wytrzyj kurze, falalalala falalala". Amy w oczach własnych dzieci jest zarówno zabawna, jak i przerażająca. Dba o dyscyplinę w domu i ponad wszystko uwielbia opowiadać historię o swoich "dawnych dniach chwały".